zondag 30 september 2018

Strikvlechten met behulp van een haarspeld (Bow braids with a hair pin)

Er zijn 3 manieren om strikken van haar te maken: met behulp van elastiekje, met behulp van alleen het haar of met behulp van een haarspeld.
Bij de laatste manier maak je eerst een vlecht (bijvoorbeeld een kantvlecht), waarbij je ervoor zorgt dat je haar over houdt. Dit haar haal je per plukje door een haarspeld, zodat er een strik ontstaat.
Tip: maak de plukken die een strik gaan worden goed nat of gebruik wat gel of haarlak om de strikken mooi in model te houden.

De techniek:
Strikvlecht uitleg filmpje
Strikvlechten - stap voor stap uitgelegd met foto's en tekst

Ideeën:


Prim's strikvlecht, zoals uitgelegd in mijn filmpje


Deze strikdiadeemvlecht leg ik uit in mijn boek Miriam's Vlecht Lessen


Ook deze strikvlecht leg ik uit in mijn boek


Een invlecht met strikken


Ook een ronde 3D vlecht kun je gebruiken als basis voor je strikvlecht


Geen opmerkingen:

Een reactie posten