zondag 11 maart 2018

Ritsvlecht (Suspended infinity braid / Zipper braid)

De ritsvlecht wordt zo genoemd, omdat hij lijkt op een ritssluiting. Er zijn twee manieren om deze vlecht te doen - een wat makkelijkere manier, die lijkt op een opvlecht (in het Engels Suspended infinity braid genoemd) en een iets lastigere manier, die meer lijkt op een invlecht (in het Engels zipper braid genoemd).
Op mijn YouTube kanaal leg ik de 'opvlecht' versie, maar dan als halve ritsvlecht. Dat filmpje kun je hieronder bij 'De techniek' vinden. Ook heb ik er links geplaatst naar filmpjes die niet van mijn kanaal zijn, maar die wel de Suspended infinity braid en de Zipper braid goed uitleggen.
De uitleg van de Zipperbraid is wel terug te vinden in mijn boek Miriam's Vlecht Lessen met foto's en stap voor stap instructies!

De techniek:
Halve rits kantvlecht uitleg filmpje
Suspended infinity braid uitleg filmpje (Engels - van HairNailsInspiration)
Zipper braid uitleg filmpje (Engels - van YiyaYellow)
Ritsvlecht (zipper braid) - stap voor stap uitgelegd met foto's en tekst


Ideeën:


De halve rits kantvlecht, zoals uitgelegd in mijn filmpje.


Een volledige ritsvlecht, oftewel een suspended infinity braid


Deze vlecht lijkt op de suspended infinity braid, maar is gemaakt met de zipper braid techniek. Gecombineerd met een vissengraat.


Nog een 'zipper braid', nu gecombineerd met een knot.


De 'zipper braid' met een gevlochten knot.

Voor gevorderden: een 'zipper braid' met twee linten!

Voor vragen over deze techniek - laat gerust een reactie achter of spreek me aan op de Facebookpagina Miriam's Vlecht Lessen of op Instagram - @miriamtogether!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten